54L pierwszy zbiornik

Tutaj możesz pochwalić się swoim akwarium.

54L pierwszy zbiornik

autor: trafniak » 14 lis 2018, 13:38

Cześć wszystkim.
Mam akwariu 54 L prostokąt 60x30x30. W pokrywie zamontowana jest świetlówka Led Aquael Leddy Tube 10W Sunny 50/60hz 10W IP68 1m (tyle udało mi się odczytać).
Planuje je uruchomić z tym, że jestem calkowicie zielony :)
Poradzcie co dać na dno, jakie roślinki i ewentualnie ile i jakich rybek do niego wpuścić, zęby czuły sie w miarę swobodnie i miało to jakiś wygląd :)
Przyjmę wszelkie inne sugestie dla laika. :)
  • 0

Nowy na forum
 
Posty: 8
Rejestracja: 13 lis 2018, 17:45
Lokalizacja: Bialystok
Reputacja: 1
GG: 0

Re: 54L pierwszy zbiornik

autor: Natalia.t » 14 lis 2018, 14:50

Jako że niedawno sama stawiałam takie małe akwarium, to opiszę krótko jak ja to robiłam, przedstawię mój podstawowy przepis na podstawowe podstawy podstaw.
A podstawą jest przede wszystkim czytanie, oglądanie i ogólnie pojęte zdobywanie zielonego pojęcia o sprawie, tak więc w ruch idzie google i czytaj i oglądaj wszystko co znajdziesz pod hasłami "zakładanie akwarium", "dojrzewanie akwarium", "filtracja w akwarium". Ja myślałam, że nasypię piasku, wsadzę dwie roślinki, kilka kamieni i po dwóch dniach będą pływać rybki. Niestety tak to nie wygląda.
W takim małym akwarium nie poszalejesz z rybkami niestety. Tu znowu google i hasła typu "obsada 60l" itp. Patrz co proponują, sprawdzaj jak wyglądają dane rybki, jak jakieś ci się spodobają, to jakie mają wymagania (litry, temperatura, twardość wody, pH), czy wymagania rybki A pokrywają się z wymaganiami rybki B, czy rybka C nie żywi się rybką D. Co do roślin to znowu google... :D i nie wiem w końcu czy masz tam 10W czy 20W, ale to i tak raczej "mało wymagające rośliny akwariowe" albo "rośliny akwariowe słabe oświetlenie", itp.
Zbieranie informacji i planowanie zabiera najwięcej czasu, ale nikt nie da gotowego przepisu na akwarium, bo po prostu nikt nie wie, jaki masz gust, jakie finanse, itp.
  • 2