Pogryziony welon teleskop pomocy!

Tutaj możesz poruszać dowolne tematy związane z akwarystyką

Pogryziony welon teleskop pomocy!

autor: welonka » 14 sie 2015, 13:50

Proszę o pomoc i zrozumienie ponieważ jestem tu nowa a potrzebuje pomocy..
Nie mam dużego doświadczenia jeśli chodzi o rybki a mój welon został strasznie pogryziony i chce mu pomoc ale nie bardzo wiem jak...
Zacznę od kontkretów:
Akwarium ma 60l
mam tam 3 welony ( w tym 2 teleskopu) i jednego glonojada albinosa, filtr gąbkowy, napowietrzacz , termometr i grzałka woda teraz ma ok 21stopni. grzałka wyłaczona ze względu na upału na dworze...
Rano przed pracą karmiłam moje rybki i nie zauważyłam nic dziwnego w zachowaniu, przyszłam po pracy i mój jeden welon leżał na dnie ledwo oddychający schowany koło roślin i jego śliczny ogon był praktycznie cały postrzępiony same szczątki zostało tak samo płetwa grzbietowa ;( załamałam się bo taką obsadę mam ponad pół roku i zawsze było ok i nie wiem co jest powodem... Biednego welonka zabrałam do innego zbiornika i zapewniłam mu wszystkie możliwe warunki ale wczoraj unosił się w wodzi głową w dól, dziś leży jedynie na dnie. do wody dałam troszkę fioletu aby odkazić ranę. Bardzo się o niego martwię czy mogę mu jakoś pomóc?
ps. dziś zobaczyłam że dwa pozostałe welony są strasznie pobudzone szczególnie srebrny jeden i w koło siebie pływają i przyciskają się do dna mam wrażenie że i one zaczęły ze sobą walczyć co mam robic? :ryba3
  • 0

Nowy na forum
 
Posty: 8
Rejestracja: 14 sie 2015, 13:30
Lokalizacja: Polska
Reputacja: 1
GG: 0

Re: Pogryziony welon teleskop pomocy!

autor: adams2121 » 14 sie 2015, 14:50

przede wszystkim zmień akwarium na 200 - 300 l bo w takim akwarium powinno się je trzymać minimum. w twoim się męczą(dorastają do 20cm długości ) to po pierwsze, a następnie :
-jak często podmieniasz wodę
-mierzysz parametry wody