Rybki umierają

Wszystko o chorobach ryb i roślin

Rybki umierają

autor: Malweria » 22 lis 2019, 19:19

Jestem początkującym akwarystą, mam akwarium 84 l od półtora miesiąca. Miałem w nim 8 brzanek, 12 neonków, 3 glonojady, parke pielęgniczek ramireza, parke gurami i parke skalarów. Tak wiem że to za dużo rybek na takie akwarium. Kiedy testy wykazały że mam za wysokie pH i twardość wody wlałem płyny które miały to ustabilizować. Założyłem bimbrownie bo roślinki umierały. Następnego dnia znalazłem 4 martwe brzanki. Odłączyłem bimber bo pomyślałem że jest nieszczelna i to przez nią. Potem był w miarę spokój ale skalary ciągle pływały przy powierzchni A samica ramireza siedziała bez ruchu przy powierzchni. Po paru dniach zauważyłem że dwie z brzanek zaczęły bardzo dziwnie pływać jakby były rażone prądem. Wylowilem je do miski z wodą ale po chwili umarły. Następnego dnia rano znalazłem jeszcze dwie martwe i zauważyłem że jeden neonek ma dziwne plamy. Dzisiaj po pracy był już całkowity Armagedon. 3 glonojady i neonek martwe, blade i z dziwnym nalotem, wszystkie roślinki które jeszcze wczoraj wyglądały normalnie dzisiaj jakby uschly, na korzeniu zebrał się też dziwny biały mech jakby pleśń a pozostałe rybki mają biały nalot na pletwach ale chociaż żyją. Wylowilem je do wiadra i tam siedzą z grzałką. Popełniłem dużo błędów początkującego, za bardzo się napalilem i strasznie tego żałuję ale nie chce żeby pozostałe rybki umarły. Co im jest jak je leczyć. Zostały mi gurami pielegniczki skalary i 11 neonków, co z nimi zrobic
  • 0

Nowy na forum
 
Posty: 14
Rejestracja: 22 lis 2019, 19:16
Lokalizacja: Kleve
Reputacja: 0
GG: 0

Re: Rybki umierają

autor: Misiak » 22 lis 2019, 19:37

Podaj więcej szczegółów. Jaka filtracja, temperatura, jak częste robisz podmiany i ile litrów. Półtora miesiąca to akwarium powinno być dojrzałe. Pokaż też to akwarium. Rzucimy okiem i może.sie coś uda pomóc.
  • 0

Awatar użytkownika
Administrator
 
Posty: 2570
Rejestracja: 20 gru 2013, 23:51